מאת

אוזאקי-צ'אן רוצה לבלות!


חג אורים שמח,

חברי הצוות שמחים להביא לכם את הפרויקט "אוזאקי-צ'אן רוצה לבלות!" (!Uzaki-chan wa Asobitai). האנימה כוללת 12 פרקים באיכות צפייה 720p.

שיניצ'י סאקוראי הוא סטודנט באוניברסיטה אשר אוהב את הסביבה השקטה שלו, אך האנה אוזאקי, הקוהיי שלו עוד מימי התיכון, איננה מתכוונת לתת לו רגע אחד קטן של מנוחה. הצטרפו אל הצמד ואל ימי השיגרה שלהם, וראו כיצד הסטודנטית הצעירה משגעת את הסנפיי שלה וגוררת אותו ביחד איתה בחיפושיה אחר בילויים.

קישור ל-Google Drive:

לחצו עלי לצפייה

צפייה מהנה מכל חברי הצוות.


הערות הצוות

אוזאקי-צ'אן רוצה לבלות! היא מנגה די פופולרית מבית היוצר של טאקה (Take). בין היתר, הדמות של האנה שימשה את הצלב האדום ביפן כדי לגייס תרומות דם. האנימה עצמה מכסה 34 צ'אפטרים ראשונים במנגה, ומי שמעוניין להמשיך ישר אחרי הסדרה יכול לעשות זאת משם. כמו כן, הוכרזה עונת אנימה שנייה כאשר העונה הראשונה הסתיימה.

וכעת, כמה נקודות מעניינות שהופיעו באנימה.


מנקודה זו והלאה עשויים להופיע ספוילרים לסדרה

רפרנסים – באנימה יש המון רפרנסים לאנימה מפורסמות אחרות, דוגמת "ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ו" כשהדמויות מזכירות את השם של קאקיואין (כן כן, זה JoJo reference) או לבלש קונאן (אבל ניגע בזה כאשר נגיע לחלק על מחוז טוטורי).

יחד עם זאת, בפרק 7 יש שני רפרנסים די נחמדים ששווים איזכור:

דרגון בול

הרפרנס הנחמד הראשון היא לצ'אפטר 195 בדרגון בול. הרפרנס הוא לחייזר שמגיע לכוכב השקט ומתבדח על רמת ההתקפה של האיכר שפוגש, ולאיכר ששולף עליו רובה ציד שבסופו של דבר לא עושה לו יותר מדי נזק.

ドラゴンボール 戦闘力たったの5か、ゴミめ | ドラゴンボール, Iphone 用壁紙, 壁紙
הוקוטו נו קן

הרפרנס הנחמד השני בפרק הוא להוקוטו נו קן (Fist of the North Star) ולמם お前はもう死んでいる (או Omae wa mou Shindeiru) שכולנו אוהבים. כשאוזאקי מזמינה לעצמה משקאות, היא לוחצת על מסך המגע כמו קנשירו (גיבור הסיפור), רק כדי להכריז שהארנק של הסנפיי שלה כבר מת. מה עוד שלאחר הפעם השנייה שהיא עושה זאת, סאקוראי צועק "הידבו" שזה מה שהאויבים של קנשירו צועקים בדרך כלל לפני שהם מתים מוות אלים מאוד.

הנה קומפילציה מהסדרה, המוות שם מאוד אלים אז הצפייה לא מומלצת לכולם:


ללכוד? לעשות אהבה! – בתחילת פרק 5, הצמד מדבר על הטירה שהם בנו במיינקראפט, ואוזאקי מספרת לסנפיי שלה על החלום להקיף את הבית שלה בלבה ואז להזמין אותו. סאקוראי משתמש לאחר מכן בפועל "嵌める" ("האמרו") שמשמעו ללכוד ("את רוצה ללכוד אותי?"), אך משמעות נוספת שלו היא "לעשות אהבה", מה שגורר את התגובה הנזעמת מאוזאקי.

יוזושו בפרק 7, האנה מתאהבת במשקה יוזושו או יוזו-סאקה, משקה חריף העשוי מפרי היוזו, פרי הדר דמוי תפוז\לימון המשמש גם להכנת רטבים, ריבות ואף עוגות ובנוסף למשקאות אלכוהוליים נוספים.

זיקוקים, טאמאיה וקאגיה – בסוף פרק 8, תוך כדי מופע הזיקוקים, אוזאקי קוראת בקול: "טאמאיה" ו-"קאגיה", וזה לא מפתיע. במופעי זיקוקים ביפן ייתכן ואכן תשמעו את הקריאות הללו מכל עבר. טאמאיה וקאגיה הם שמות של שתי משפחות היסטוריות מתקופת אדו שעסקו בייצור זיקוקים. משפחת טאמאיה שלטה בתחום עד ל-1810, ואז נוצרה מחלוקת פנימית שהובילה לעליית המתחרה קאגיה. מסופר כי שתי המשפחות היו מקיימות תחרויות זיקוקים משני צידי הגשר שעובר מעל נהר סומידה בטוקיו (אדו בעת ההיא), והעוברים ושבים היו צועקים את שמות המשפחות בהערצה, מסורת שנמשכה עד עצם היום הזה.


הטיול בטוטורי

לא טרחו להחביא מאיתנו את העובדה שפרק 10 הוא פרק שכולו מוקדש לקידום תיירות בטוטורי. הפרק הוא פילרי לחלוטין ביחס למנגה, אבל אם כבר מדברים על מחוז טוטורי, יש כמה דברים מעניינים שאפשר לציין.

Image for post

נמל התעופה – הקמע של נמל התעופה בטוטורי הוא הבלש קונאן, גיבור המנגה בעלת אותו השם שהתחילה להתפרס בינואר 1994 על ידי המנגקה גושו אאויאמה ועדיין יוצאת כיום. גושו עצמו, כמו יוצרים רבים אחרים (כפי שמסופר בפרק), נולד במחוז טוטורי וקיבל את הכבוד. ניתן לזהות שם גם דמויות מ-GeGeGe no Kitaro של שיגרו מיזוקי, אך ליוצר הזה שמור מקום חם בהמשך.

Tottori Sand Dunes Conan Airport - Tottori City, Tottori - Japan Travel

דיונות החול – האטרקציה הראשונה שהחבר'ה עצרו בה היא דיונות החול של טוטורי. המקום הוא פארק לאומי ביפן והממשל המקומי פועל כדי לשמר אותו, במיוחד לאור התיירים שהוא מושך. הדיונות עצמן משתרעות של שטח של למעלה מ-30 קמ"ר, ובאנימה הראו שאפשר לגלוש שם על החול. אך יש גם אטרקציות נוספות במקום, כגון רכיבה על גמלים.

מבני הרוטונדה – בשנות ה-50 של המאה ה-20, בנייה של מבנים מעגליים (円形校舎\"אנקיי קושה") הייתה נפוצה עבור מוסדות לימוד. עם הזמן, רבים מהמבנים הללו שהיו פזורים ברחבי יפן לא שרדו, אך בטוטורי המבנה הישן נשמר על ידי הממשל המקומי, והוסב מבית ספר למוזיאון קוראיושי לפיגרים.

אוקונינושי-נו-מיקוטו – לפי המסורת, אוקונינושי נתפס כאל מרפא וכאל שמביא לנישואים מאושרים, ואת הסיפור על אוקונינושי והארנב הלבן של אינאבה (כיצד יעץ לו להצמיח מחדש את הפרווה לאחר שאחיו כשלו) לא נביא פה, אלא נעודד אתכם לקרוא את הקובץ הבא (6 עמודים סה"כ) המספר את הסיפור וכיצד הוא נבחר כבעל על ידי הנסיכה יאגאמי (או יאקאמי) מאינאבה.

רוח הארנב מהמעשייה שוכנת במקדש האקוטו שהחברים מבקרים בו, ובכל מחוז טוטורי ניתן למצוא פיסלונים קטנים של ארנבים, שכן אינאבה הוא שם של איזור ישן שהפך במרוצת השנים למחוז טוטורי.

Hare of Inaba - Wikipedia

דרך אגב, במקום אכן מוכרים אוסאגיאקי (עוגה בצורת ארנב), וריאציה של טאיאקי:

דאיסן – (大山\"ההר הגדול"), הוא מקום משכנו של אל האש (קאגוטסוצ'י-נו-מיקוטו) לפי המסורת היפנית. למקום חשיבות דתית מבחינה היסטורית, ובעבר לא היה ניתן לטפס עליו ללא נזיר ממקדש דאיסן (דאיסן-ג'י) אשר נמצא באיזור. האיסור נמשך מתקופת הייאן עד תקופת אדו, וכיום הוא נגיש לתיירים ומציע נופים מרהיבים, טרקים ומגוון פעילויות ספורט חורפיות. פסגת ההר נבחרה על ידי הצופים של תאגיד השידור NHK לפסגה השלישית המרשימה ביפן, אחרי הר פוג'י והר יארי.

מיסאסה – העיירה מיסאסה היא בית למספר מעיינות חמים עשירי רדיום וכן למקדש סאנבוטסו-ג'י (ה-"אוצר הלאומי היפני המסוכן ביותר") והיכל נאגיירדו הנמצאים בהר מיטוקו באיזור. למעיינות החמים הממוקמים שם אכן יש סגולות רפואיות, ובעיירה אף חוגגים את פסטיבל מארי קירי (זוכת פרס הנובל שגילתה את הרדיום) השנתי.

דרך מיזוקי שיגרו והיכל הזיכרון – שיגרו מיזוקי הוא עוד מנגקה מפורסם ממחוז טוטורי, ידוע בעיקר בשל המנגה GeGeGe no Kitaro כאמור, מנגה העוסקת ביוקאי (מפלצונים ורוחות מהפולקלור היפני) ובין הראשונות שהפכו אותם לפופולריים בעידן המודרני. אז מה הפלא שהוקדש רחוב שלם הנושא את שמו בסאקאימנאטו, העיר בה גדל, ליוקאי. כמו כן, נפתח לכבודו היכל זיכרון שמציג את היצירות שלו ועבודותיו השונות.

עד כאן על מחוז טוטורי. אם פרק 10 אכן עושה לכם חשק לטייל במקומות שהוצגו, אז הוא כנראה באמת עשה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר.


מקווים שניהנתם, ובריאות טובה לכולם.

9 מחשבות על “אוזאקי-צ'אן רוצה לבלות!

  1. אני ממליץ לכם להכנס לשרת דיסקורד של אנימה בוקס ולפרסם גם שם את ההוצאות שלכם וככה יותר אנשים יהיו מודעים לתרגומים שלכם

    אהבתי

מה דעתך?